Lyreskovskolen

Vision og værdier

Lyreskovskolen bygger på følgende værdigrundlag:

• FÆLLESSKAB Sammen er vi stærke. På den måde skaber vi trygge rammer for vores forpligtende fællesskab.
  • RESPEKT Vi hylder forskelligheden og behandler hinanden ligeværdigt og med gensidig respekt.
  • ANSVARLIGHED Vi tager ansvar for os selv og hinanden og er altid bevidste om, at vi er her for at lære noget sammen.
  • ÅBENHED Kreativitet er en forudsætning for udvikling. Vi imødekommer det nye med et åbent sind og værdsætter nysgerrighed som en drivkraft for forandring.
  • MOD Vi tror på intentionen, før vi ser resultatet og skaber plads til at begå fejl, da vi ved, at det er med til at skabe læring og selvværd.

SAMMEN SKABER VI FREMTIDEN I NU´ET

Lyreskovskolens vision 2022: VERDENS BEDSTE LOKALE SKOLE

Vi vil være en lokal skole, som forstår verden i det lokale og samtidig vender sig ud mod verden. Vi skal have fokus på fællesskab i et tæt samarbejde med lokalområdet. Et forpligtende fællesskab, hvor forskellige generationer mødes, og hvor eleverne får mulighed for at skabe deres identitet i denne nærhed. Vi skal være stolte over vores grænselandsidentitet og benytte os af de netværk, der findes her. Eleverne skal udvikle de fremtidskompetencer, der er afgørende for at kunne begå sig både lokalt og internationalt.

Værdigrundlag og vision 2022.pdf

Shape Created with Sketch.