Lyreskovskolen

Fritidspas

Målgruppe - baggrund for tildeling
Fritidspas kan tildeles børn fra 0.-9. klasse med bopæl i Lyreskovskolens skoledistrikt. Midlerne målrettes udsatte børn og unge til deltagelse i kultur- og fritidsaktiviteter.

Hvad er fritidspas?
Et fritidspas giver økonomisk hjælp til betaling af eller tilskud til kontingent i en kultur og eller fritidsforening i Aabenraa Kommune.

Fritidspasset kan bruges i alle kultur- og fritidsforeninger i Aabenraa Kommune. Derudover kan fritidspasset også bruges i kommunens kulturinstitutioner, som musikskole og billedkunstskole.

Fritidspasset kan ikke anvendes til kommercielt brug som private fitnesscentre, danseskoler og entré i svømmehal.

Et fritidspas er udstedt til en bestemt aktivitet. Der er mulighed for at få et tilskud op til 1.000 kr. pr. barn pr. kalenderår. Det er også muligt at få en delvis betaling.

Hvordan ansøger man om fritidspas?
Fritidspas søges igennem distriktsskolen. Ansøgningsskemaet findes nederst på siden. Udfyld alle felter i ansøgningsskemaet og send det til bsm@aabenraa.dk eller aflever det på kontoret på Padborgvej 55a.

Når ansøgningen er behandlet modtager man et godkendelsesbrev eller et afslagsbrev.

Hvordan afregnes kontingent/tilskud til et fritidspas?
Forældre afleverer godkendelsesbrevet til den forening hvor fritidspasset er godkendt til. Herefter sender foreningen en faktura til skolens EAN nummer som fremgår af godkendelsesbrevet.
Der kan kun ske afregning mellem foreningen der er søgt tilskud til og skolen. Der kan ikke afregnes til private personer. Har forældre selv betalt for aktiviteten, er det ikke muligt at søge tilskud.

Yderligere spørgsmål
Hvis i har brug for hjælp eller har yderligere spørgsmål, er i meget velkommen til at ringe til skolesekretær Birgitte Skøtt Møller på mail bsm@aabenraa.dk eller telefon 73 76 84 26.

Fritidspas ANSØGNING 2024.pdf

Shape Created with Sketch.