Lyreskovskolen

Kontakt:
0.+ 1. klasse (regnbuen): 51 51 16 42
2. klasse og op: 20 25 94 35

Vi modtager også gerne beskeder på aula. Beskeder bedes sendes til SFO´en.

Åbningstider

Dag

Åbningstider

Mandag

Tirsdag

6.30-16.00

Mellem kl. 8.30  og 14.00 er det ikke altid muligt at træffe personalet i SFO´en, da er med i undervisning rundt om på skolen.

Fri fra SFO / Sygemelding:

Når barnet holder fri eller er syg, er det vigtigt, at I giver SFO besked, da vi ikke altid får besked fra skolen.

Aktiviteter i ugens løb

Mandag er ud af huset-dag: En mindre gruppe børn tager på tur med bussen ud i lokalområdet. Børnene bliver spurgt og ønsker de at deltage får de en seddel/besked med hjem hvor og hvornår turen foregår.
Der foregår samtidig aktiviteter indenfor så som boldspil i hallen, kreativ værksted, computerspil, lego byggen, tegne, spilles spil m.m.m.

Tirsdag vil i nogle perioder blive brugt som køkkendag med en mindre gruppe børn.
Der foregår samtidig aktiviteter indenfor så som boldspil i hallen, kreativ værksted, computerspil, tegne, lego byggen, spilles spil m.m.m.

Onsdag er vi alle sammen uden for, hvor der er gang i cykler/stylter/bål/leg.

Torsdag er det ok at tage egen cykel med og lege på legepladsen med den i SFO tiden og kun i SFO tiden.
Der foregår samtidig aktiviteter indenfor så som boldspil i hallen, kreativ værksted, computerspil, tegne, der bygges lego, spilles spil m.m.m.

Fredag vises der film for dem der har lyst.
Der foregår samtidig aktiviteter indenfor så som boldspil i hallen, kreativ værksted, tegne, der bygges lego m.m.m.

Forsikring
Husk at jeres barn skal fritidsulykkes forsikring.

Kostpolitik
Vi henviser til skolens principper om mad og måltider

Afkrydsning/stregning
Når barnet kommer fra skole og har været nede i garderoben med sin skoletaske, skal de komme op til SFO´en, hvor en voksen vil krydse ham/hende af på vores liste, så vi ved børnene er her. Når barnet har leget og skal hjem, skal det lige en tur forbi listen igen og strege sig selv ud. Så ved vi det er hentet/sendt hjem.

Hvor må børnene opholde sig
Vi har et stort område børnene kan færdes på. Vi gør meget ud af at fortælle dem hvor de må færdes samt hvor de ikke må være.

Besøg af en ven
Det er okay at tage en ven med i SFO, såfremt det kun er én gang om måneden. Denne ven skal gå i 0. – 3. kl.

Legetøj
Hvis barnet medbringer eget legetøj, er det på eget ansvar. Våben (pistoler, Nerf skydere) henvises til udendørs leg.

Mobiltelefoner/tablets
Er ikke tilladt. Det er dog muligt for dem, der har morgenåbning, at medbringe det samt spille på det, indtil skolen starter, hvorefter de gemmes af vejen i skuffen i SFO´en.

Velkomst til nye SFO forældre.pdf

Shape Created with Sketch.